lørdag 2. juli 2011

Grillfest i et gammelt hus

I dag er det restitusjon som står på programmet.
Litt sliten etter grillfesten i går...
For en kveld!  - Og for en gjeng!




Grillfesten var hos en kamerat som holder på å restaurere et hus. Heldige meg fikk lov til å gå rundt å ta bilder av alt jeg ville ta bilde av.
Rundt omkring i huset stod det en del gamle skatter
- hvertfall sett fra mine øyne!


Her kommer noen bilder:

 


Nydelig inngangsparti med dobbeldør.




Det gjennstår noen malingsstrøk før trappa er helt ferdig, men han fortalte meg hvordan det skal bli, og jeg kan nesten ikke vente med å se resultatet.


Jeg syns det gjorde seg veldig med lys i trappen.
Ikke sant?







 Dette var en av flere etasjeovner i huset. Denne stod i gangen mellom kjøkkenet og stua. Se på de flotte detaljene!







Denne gamle kommoden stod i yttergangen, og dette runde spisebordet hadde flyttet ut for anledningen. Bordbena har fine detaljer som har kommet enda bedre frem etter at det ble pusset.




Det står igjen en del arbeid på huset enda, men han har kommet godt på vei. Blir så spennende å se hvordan det blir til slutt.



Jeg syntes den grønne malingen han hadde brukt var så fin - så behagelig og harmonisk.

Kan man si det om en farge?

Aprilgrønn heter den, for de som lurer på det.


Dette var en liten smakebit. Kommer flere bilder fra huset i senere innlegg.





Blomsterbuketten i innlegget står på stuebordet her hjemme hos mamma.
Nydelige farger!



Takk for at du tittet innom
- legg gjerne igjen et spor



Ønsker deg en koselig lørdagskveld!


~ Silje ~

2 kommentarer:

  1. Sukk, det ser ut som et nydelig hus med flotte detaljer, gleder meg til å få se flere bilder :)

    SvarSlett
  2. Lekkert!
    Fantastisk flott dør,
    her bor det noen som har sans for vakre detaljer. :)
    Gleder meg til du viser mer. :)
    Ønsker deg en fin helg videre. :)

    SvarSlett