torsdag 18. august 2011

Sommerminner fra Vestlandet

I dag deler jeg noen sommerbilder fra da jeg var på Vestlandet. 


 På en øy i Hardangerfjorden har besteforeldrene mine feriehus
- Solbakken heter det her!




Det var her i "det gule huset" at de startet livet sitt sammen
- og det var her pappaen min og søstrene hans ble født og bodde i sin barndom.


På det samme tunet ligger "gamlehuset". Dette er huset etter tippoldeforeldrene mine og ble bygget på slutten av 1800-tallet!


 

Da pappa nådde skolealder flyttet de til fastlandet, og siden da har Solbakken vært feriested!


Skal si jeg har mange barndomsminner herfra!



Selvfølgelig måtte jeg knipse noen bilder i "gamlehuset":


Her henger bilder av oldeforeldrene mine, og noen familiemedlemmer som flyttet til Amerika.


 



På en annen vegg henger dette diplomet - datert i 1913 for "opdyrkning og fortrinlig drift av jordbruk"!












Farfaren min kunne fortelle at dette gaaamle grønne skrinet var mine tippoldeforeldres matskrin, og at hun alltid gikk med nøkkelen festet under stakken...




Denne bratte trappa fører opp til soverommet.
Da vi var små var det strengt forbudt å gå i denne trappa...
- det skjønner jeg godt. Her er det så bratt at vi går baklengs nedover.





I morgen skal jeg vise dere hva jeg fikk lov til å ta med meg herfra!


~ Silje ~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar